четверг, 8 декабря 2016 г.

Природні умови Італії та виникнення міста Рим.

План уроку.

Тема.              Природні умови Італії та виникнення міста Рим.

Мета уроку: ознайомити учнів з природою та населенням Апеннінського півострова, історією виникнення м. Рим; розвивати навички роботи з історичною картою, джерелами, встановлювати причинно-наслідкові зв язки; виховувати повагу до історичного минулого.
Обладнання: підручник, карта , атлас, мультимедійна дошка.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
Основні терміни і поняття: патриції, плебеї, сенат
Основні дати: 753 р. до н.е. – виникнення Риму; 753–509 рр. до н.е - епоха царів; 509-30 рр. до н.е. – епоха республіки; 30 р. до н.е. -476 р. - епоха імперії
Очікувані результати: учні зможуть:
1.           описувати природні умови та спосіб життя мешканців Апеннінського
  півострова;
- розповідати про виникнення Риму та правління царів.

Структура уроку.
І. Організаційний момент.
ІІ.  Мотивація вивчення теми.
       Вступне слово вчителя.
ІІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів

 « Асоціації ». Учням по черзі запропоновується висловитися про те, які асоціації в них викликають  поняття: Італія, Рим.  Список асоціацій записується на дошці. Учні обговорюють записані слова.



Прогнозовані відповіді :
1.                 Цезар;
2.                 Середземне море;
3.                 піца;

4.                 паста;
5.                 крилаті вислови;
6.                 поняття;
7.                 імена; 
8.                 римське право;

ІV. Вивчення нового матеріалу.
       1. Географічне положення Давньої Італії.             
 «Читання з зупинками».Учні повинні прочитати текст та дати відповідь на питання:
1.            Де була розташована Римська держава?
2.            Які гори розташовані на півночі ?
3.            Назвіть найбільшу річку Італії?
4.            Які корисні копалини видобували на півострові?
5.            Назвіть найпривабливіші області Італії ?
6.            Що в перекладі з грецької означає Італія?
7.            Які моря омивають Італію?
8.            Назвіть з найбільших острова ?

 «Мозковий штурм».
Визначте заняття населення Апеннінського півострова.
(рільництво, скотарство, ремесла)

2. Народи Давньої Італії.
Розповідь вчителя +  робота з картою та схемою.
                  

 



3. Виникнення Риму. Періодизація історії Стародавнього Риму
       Повідомлення учня. Розповідь учителя.



4. Царський період в історії Риму.
    «Читання з зупинками».Учні повинні прочитати текст та дати відповідь на питання:
       - Хто управляв Римом за царської доби?
       - Які функції виконував цар?
       - Хто  обирав царя?
       - Що таке сенат?
       - Скільки царів було в історії Риму?
       - Хто був останнім царем?

V. Закріплення і систематизація вивченого матеріалу.
       Вправа «Незакінчене речення».
       1. Римська держава розташована на  …(Апеннінському півострові)
       2. Апеннінський півострів греки називали …(«країна телят»)
       3. Місто Рим виникло в  …(753 р.до н.е.)
       4. Місто Рим названо на честь його засновника …(Ромула)
       5. Корінне населення Риму називалося …(патриції)
       6. Історія Стародавнього Риму поділяється на …(3 періоди)
       7.Органами управління за царської доби були …, …, …. (народні збори,
       цар, сенат)
       8. Рада старійшин, яка обиралася з патриціїв, головна державна рада     
       при цареві …(сенат)
       9. Останнім царем був …(Тарквіній Гордий).

       Розв’язання хронологічних задач.
       1.Скільки років тому назад виникло м. Рим? (753+2016=2769 років тому
       назад)
       2.Визначте найдовший період в історії Риму (епоха імперії 30р.до н.е. +   
       476=506 років)

       VІ. Заключне слово вчителя.
       Природа Апеннінського півострова сприяла розвитку рільництва. скотарства, ремесел. Населення Італії в найдавніші часи складалося з різних племен. 753 р.до н.е. було  засновано м. Рим. До 510 р. до н.е правили царі, населення складалося з патриціїв, плебеїв, рабів.

VІІ. Домашнє завдання :
      опрацювати параграф 42;
      письмово дати відповідь на питання:  «Римський слід в історії України»    

Комментариев нет:

Отправить комментарий