План
уроку.
Тема. Розквіт і
занепад Єгипту в ІІ тис. до н.е.
Мета уроку:
ознайомити учнів з процесом розквіту та занепаду Єгипту; схарактеризувати
соціальні перетворення в державі; визначити наслідки військових походів
єгипетських фараонів; розвивати вміння
працювати з підручником, історичною картою; виховувати негативне ставлення до
війни.
Обладнання: підручник,
карта , атлас, ілюстративний матеріал.
Тип уроку:
комбінований.
Основні терміни і поняття:
світова держава, оазис.
Очікувані результати:
учні зможуть:
- називати та пояснювати причини розквіту
та занепаду Єгипту;
- пояснювати соціально-економічні
перетворення у державі;
- показувати на карті напрямки військових
походів;
- пояснювати та застосовувати поняття:
«світова держава», «оазис»,
«реформа».
Структура уроку.
І. Організаційний момент.
ІІ. Актуалізація опорних знань і
вмінь учнів
Ø Перевірка
домашнього завдання. Вправа «Незакінчене речення».
1. Ірігаційне землеробство засноване на …
(штучному зрошуванні) .
2. У стародавньому Єгипті найбільш
розвиненими ремеслами були
(ткацтво, гончарство,
каменярство, ювелірне ремесло, ковальство).
3.
На вершині єгипетського суспільства був …(фараон).
4. Більшість населення єгипетської
держави складали …(селяни і ремісники)
5. Обовязкові платежі на користь держави -…(податки).
6.
У Давньому Єгипті були невільники - …(раби).
Ø « Асоціації ». Учням по черзі запропоновується
висловитися про те, які асоціації в них викликають поняття: «держава», «розквіт держави», «занепад держави» Список асоціацій записується на дошці. Учні
обговорюють записані слова.
Прогнозовані відповіді:
-
територія;
-
кордони;
-
розквіт міст ,
торгівлі , ремесел;
-
влада;
-
занепад міст ,
господарства;
-
розорення селян , ремісників.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
1.Єгипет- світова держава.
«Читання
з зупинками».Учні повинні прочитати текст та дати відповідь на питання:
- З якою метою правителям Єгипту була
потрібна сильна армія?
- Що було основою єгипетської армії?
- Хто з фараонів першим здійснив
завойовницький похід?
-
Назвіть правителів Єгипту за правління яких держава досягла найвищого розвитку?
Читання тексту супроводжується роботою з
атласом і картою. Знайти та показати:
- країни з якими воювали єгипетські
фараони;
- кордони Єгипетської держави за Тутмоса
ІІІ.
« Мікрофон ».
Як
ви розумієте поняття «світова держава»
«Світова
держава» – велика країна , до складу якої входили десятки завойованих
народів».
2. Релігійні реформи
Аменхотепа ІV .
Розповідь учителя.
Аменхотеп відмовився
від старих богів Єгипту , посварився із жерцями і встановив новий культ бога
сонця Атона. Аменхотеп побудував для себе на новому місці столицю, яку назвав
«Ахетатон», а собі взяв нове ім я –Ехнатон, складав гімни на честь бога
сонця.
3.
Рамзес ІІ- воїн і будівничий.
Розповідь
учителя + робота з історичною картою.
Вчитель
показує напрями походів до Нумібії, Палестини, Сирії.
Споруджено
нову столицю Пер-Рамзес, багато храмів.
4.
Занепад держави.
«Читання з зупинками».Учні
повинні прочитати текст та дати відповідь на питання:
- Яких успіхів досягли єгиптяни у
господарстві?
- Яку реформу провів Рамзес ІІІ?
- Як змінилася ситуація в країні по
смерті Рамзеса ІІІ?
- Коли єгипетська держава розпалася на
дві частини?
- Коли єгипетська держава остаточно втратила незалежність?
ІV. Закріплення і систематизація
вивченого матеріалу.
« Переплутані логічні ланцюжки » :
а) зростання податкових
надходжень до казни -------- міцне господарство землероба -------- посилення
Єгипетської держави.
Правильна
відповідь : а) міцне господарство землероба --------
зростання податкових надходжень до казни -------- посилення Єгипетської
держави;
б) занепад господарства
землеробів -------- перехід до найманого війська -------- послаблення держави --------
завойовницькі війни правителів Єгипту .
Правильна
відповідь : (завойовницькі війни правителів
Єгипту -------- занепад господарства землеробів -------- перехід до найманого
війська -------- послаблення держави).
«
Мозковий штурм ».
-Подумайте , що було головною причиною
послаблення Єгипетської
держави.
-Які наслідки мав розпад держави на дві
частини?
V. Заключне слово вчителя.
Завойовницькі
війни правителів Єгипту привели до
занепаду господарства землеробів та послабленню держави. Єгипет втратив
свої завоювання , на початку І тис. до н.е. важко боронився від нападів
сусідів.
VІ. Домашнє завдання :
опрацювати параграф 12;
питання № 4 письмово;
підготуватися до уроку узагальнення з
теми «Стародавній Єгипет»
Комментариев нет:
Отправить комментарий