четверг, 8 декабря 2016 г.

Розквіт і занепад Єгипту в ІІ тис. до н.е.

План уроку.

Тема.                  Розквіт і занепад Єгипту в ІІ тис. до н.е.

Мета уроку: ознайомити учнів з процесом розквіту та занепаду Єгипту; схарактеризувати соціальні перетворення в державі; визначити наслідки військових походів єгипетських фараонів; розвивати  вміння працювати з підручником, історичною картою; виховувати негативне ставлення до війни.
Обладнання: підручник, карта , атлас, ілюстративний матеріал.
Тип уроку: комбінований.
Основні терміни і поняття: світова держава, оазис.
Очікувані результати: учні зможуть:
       - називати та пояснювати причини розквіту та занепаду Єгипту;
       - пояснювати соціально-економічні перетворення у державі;
       - показувати на карті напрямки військових походів;
       - пояснювати та застосовувати поняття: «світова держава», «оазис»,    
       «реформа».
Структура уроку.
І. Організаційний момент.
ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів

Ø  Перевірка домашнього завдання. Вправа «Незакінчене речення».
       1. Ірігаційне землеробство засноване на … (штучному зрошуванні) .
       2. У стародавньому Єгипті найбільш розвиненими ремеслами були
         (ткацтво, гончарство, каменярство, ювелірне ремесло, ковальство).
       3. На вершині єгипетського суспільства був  …(фараон).
       4. Більшість населення єгипетської держави складали …(селяни і ремісники)
       5. Обовязкові платежі на користь держави -…(податки).
       6. У Давньому Єгипті були невільники - …(раби).

Ø « Асоціації ». Учням по черзі запропоновується висловитися про те, які асоціації в них викликають  поняття: «держава»,  «розквіт держави», «занепад держави»  Список асоціацій записується на дошці. Учні обговорюють записані слова.
Прогнозовані відповіді:
-         територія;
-         кордони;
-         розквіт міст , торгівлі , ремесел;
-         влада;
-         занепад міст , господарства;
-         розорення селян , ремісників.

 ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
       1.Єгипет- світова держава.            
 «Читання з зупинками».Учні повинні прочитати текст та дати відповідь на питання:
       - З якою метою правителям Єгипту була потрібна сильна армія?
       - Що було основою єгипетської армії?
       - Хто з фараонів першим здійснив завойовницький похід?
       -  Назвіть правителів Єгипту за правління яких держава досягла найвищого розвитку?
       Читання тексту супроводжується роботою з атласом і картою. Знайти та показати:
       - країни з якими воювали єгипетські фараони;
       - кордони Єгипетської держави за Тутмоса ІІІ.

« Мікрофон ».
Як ви розумієте поняття «світова держава»
 «Світова держава» – велика країна , до складу якої входили десятки завойованих народів».

2. Релігійні реформи Аменхотепа ІV .
Розповідь учителя.
Аменхотеп відмовився від старих богів Єгипту , посварився із жерцями і встановив новий культ бога сонця Атона. Аменхотеп побудував для себе на новому місці столицю, яку назвав «Ахетатон», а собі взяв нове ім я –Ехнатон, складав гімни на честь бога сонця.    

3. Рамзес ІІ- воїн і будівничий.
Розповідь учителя + робота з історичною картою.
Вчитель показує напрями походів до Нумібії, Палестини, Сирії.
Споруджено нову столицю Пер-Рамзес, багато храмів.

4. Занепад держави.
«Читання з зупинками».Учні повинні прочитати текст та дати відповідь на питання:
       - Яких успіхів досягли єгиптяни у господарстві?
       - Яку реформу провів Рамзес ІІІ?
       - Як змінилася ситуація в країні по смерті Рамзеса ІІІ?
       - Коли єгипетська держава розпалася на дві частини?
       - Коли єгипетська держава остаточно  втратила незалежність?
ІV. Закріплення і систематизація вивченого матеріалу.
        « Переплутані логічні ланцюжки » :

а) зростання податкових надходжень до казни -------- міцне господарство землероба -------- посилення Єгипетської держави.
Правильна відповідь : а) міцне господарство землероба -------- зростання податкових надходжень до казни -------- посилення Єгипетської держави;
б) занепад господарства землеробів -------- перехід до найманого війська  -------- послаблення держави -------- завойовницькі війни правителів Єгипту  .
Правильна відповідь  :           (завойовницькі війни правителів Єгипту -------- занепад господарства землеробів -------- перехід до найманого війська  -------- послаблення держави).

       « Мозковий штурм ».
       -Подумайте , що було головною причиною послаблення Єгипетської   
       держави.
       -Які наслідки мав розпад держави на дві частини?

V. Заключне слово вчителя.
Завойовницькі війни правителів Єгипту привели до  занепаду господарства землеробів та послабленню держави. Єгипет втратив свої завоювання , на початку І тис. до н.е. важко боронився від нападів сусідів.

VІ. Домашнє завдання :
       опрацювати параграф 12;
       питання № 4 письмово;
       підготуватися до уроку узагальнення з теми «Стародавній Єгипет»








Комментариев нет:

Отправить комментарий